Alone Together

She.
She.
She.
Why is it always she?
We don’t have a choice.
Not when it’s her.
Her.
Her.
You remember.
What?
I was saying.
The time we talked about this.
No.
Yes.
Yes.
About how she wouldn’t even think?
I remember.
If there wasn’t something in it for her?
Her.
Shaddup.
Yes.
Wasn’t it like that?
I think so.
Well anyway – here’s where it ends.
They’ll be blood.
But not so much.
t’s ain’t as if she has much.
Yeah, skinny thing.
Skinny Minny.
Skin ‘n’ bone bound with spite.
How about this.
What this.
We kick her down the stairs.
Can we do that?
I can.
Who said …
Let concrete do what it does.
Concrete?
Stone.
Hard.
We can say she tripped.
And fell.
And died.
Imagine her body at the bottom.
I remember imagining.
So, so silent.
Me?
No her.
Her
Her.
Sheesh.
And crumpled.
Crumpled Scrumpled.
Won’t that be nice!
And quiet.
Ha, we should be so lucky.
Okay, let’s do it.
But wait – what if she joins us?
Us?
Yes us.
It’s crowded enough in here already.
There’s only me.
Ha – which me!
The first me.
Stupid – I’m the first me.
No, you’re not, I remember letting you in.
Who gave you the keys?
I have the keys.
There are no keys.
There’s no in either.
Or out.
Obviously!
Sarcasm?
Listen to you with your …
Anyway, then there’s you.
Hark at you with your me and you!
We, what else can I say?
Lots – like you usually does.
Me and me and me and …
Shh – quietly.
Why?
They might be listening!
Who?
Them what’s counting us.
Ha, that’s a laugh.
But they got twelve.
You’ve been sleepin’ since then.
Look, this is silly – how many me can a me be?
Well, forty-eight at the last count.
Sounds right.
Oh.
Well then, forty-nine’ll be okay.
Okay?
Ain’t gonna be much different.
That ‘pends who wants to do the shopping.
Shopping!
Who said shopping?
Shops, shops, shops.
Ah, pipe down, we’re doing the killing first.
Says who!
Me.
Which …
Shaddap, she’s here.

“Lo”

“Lo”

“Come and stand here at the top of these concrete stairs.”

“Why?”

“Because.”

“That ain’t no reason.”

“Just … because.”

“You want to trip me down the stairs don’t you!”

“How’d you know … No. Why would we want to do that?!”

“Because you hate me.”

“Not all of us do.”

“What do you mean?”

“Nothing, nothing, nothing.”

“Eh?”

Should we tell her?
Why?
If she’s going to be one of us.
And?
Then it’d be nice if she knows in advance.
Why?
Yeah, why?
So she can get ready.
How?
Yeah, how?
Shaddap.
I dunno, maybe she … needs to … remember stuff.
She can’t.
She might.
Wouldn’t be right.
Wouldn’t fit.
Would.
Maybe not that.
What?
Something else.
What, suitcases!
Ha.
Ha.
Hahaha.
lol.
What?
Dunno.
Then stop it.
No suitcases.
That’s true.
Who’s awake?
Me.
Me.
Me.
Meep.
Ha.
Me.
Me.
Me.
Present.
Christmas?
Me.
That’s it?
Me.
What about him?
He’s not saying anything so one more.
He never says anything.
He can’t.
I can.
See – that’s it.

“Why’ve you gone quiet?”

“It’s just him that’s quiet. Usually.”

“Who.”

“Oh, sorry. No-one. Just thinking. Come and stand over here. I’ll hold your bag for you.”

“You’re not having my bag.”

“Might as well. You can’t take it with you.”

“Eh? Oh. Hmm.”

“Hey, where you going?”

“Just remembered something I remembered that I forgot.”

“Oh. Okay. I do that. Someone usually reminds me, though.”

Has she gone?
She’s gone.
How could she?
Just not there.
But I didn’t see a door open.
Or close.
Or close.
Boo!
HEY!
How’d you?
Ha – fooled you!
But you was out there!
Out?
There?
Nah – was here.
All along?
Along, along, long time.
Yes.
How long?
No clock.
No wall.
No – walls.
Yes – walls.
Black walls.
Aaarghhh!
Don’t start that again.
Aaarg … leggo.
Not.
Can’t.
Who put the lights out?
Lights?
She did.
She.
She.
Whisper it.
Why?
I hear her.
No.
Yes.
Shopping.
Shops, shops, sho …
What’s that?
I hear it too.
In the dark?
It’s all dark.
It’s still she.
Still she.
She.
She.
She.

Advertisements

16 thoughts on “Alone Together

    • I think that one personality can do things that harm the body (or that of others), which would make things quite uncomfortable, if not downright painful for the other personalities. There have been some interesting books written using this as the premise. Have you seen the movie (or read the book) Fight Club. Watch it and you’ll see what I mean.
      And yeah – I only need to look in the mirror (or my mind) to know about strange. 🙂
      I miss talking.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s